HOGYAN BÁNJUNK OKOSAN A PÉNZZEL!
2019. március 22. írta: Huszár Vanessza

HOGYAN BÁNJUNK OKOSAN A PÉNZZEL!

SZIASZTOK!

Arra gondoltam, készítek egy posztot egy kicsit komolyabb témában is, ami annyira nem jellemző rám, de ez a bejegyzés egy olyan dologról szól, ami mindenkit érint. A pénzről. Tudom, lehet, hogy ez így egy kicsit furán hangzik, de ez az igazság. A mindennapi életünknek fontos része, azért dolgozunk, hogy minél több legyen belőle. Én most nem arról fogok írni, hogy kereshetsz több pénzt, hanem arról, hogy amit megkeresel hogyan oszd be.

Biztos fura egy 20 éves lány szájából ilyet hallani, de nem kell ezen meglepődni. Minél előbb megtanulunk bánni a pénzzel, annál jobb. Mikor felkerültem egyetemre 2017 őszén, egy hónap után meguntam, hogy mindig a szüleimtől kellett pénzt kérnem, ha el akartam menni bevásárolni, vagy akartam magamnak venni valamit. Úgy döntöttem, elkezdek dolgozni az egyetem mellett, és önálló leszek. 

Természetesen az első fizetés nagy dolog volt, és hát elég hamar el is tűnt. Jó, az első fizetésnek talán ez is a funkciója. :D De utána meg kellett tanulnom beosztanom a pénzt, és azt kell hogy mondjam, egy évbe telt mire megtanultam normálisan kezelni a saját pénzem, de most, 1,5 évvel később elmondhatom, hogy teljesen a saját lábamra álltam, és nem kell a szüleimnek egy forintot sem adnia nekem egy hónapban ahhoz, hogy normálisan meg tudjak élni. Ebben a 1,5 évben történt albérlet váltás, összeköltözés a barátommal és előléptetés is a munkahelyemen, így a körülmények kissé megváltoztak, de a lényeg talán nem. Most szeretnék pár tippet adni Nektek azzal kapcsolatban, hogy hogyan bánjatok a pénzzel okosan, úgy, hogy magatokat is megjutalmazzátok, és spórolni is tudtok mellette. 

*!!!Azt az elején szeretném leszögezni, hogy mindenki eltérő összeget keres, és az általam javasolt beosztás nem mindenkinél alkalmazható, hiszen mindenkinek mások a szükségletei és más dolgokat részesít előnyben! Ezek csak olyan tippek/módszerek, amik nekem beváltak, amiket napi szinten használok, és gondoltam megosztom őket Veletek, hátha tudok segíteni/útmutatást adni!!!*

1. ÖSSZEGEZZ,SZÁMOLJ!

Amit én csinálok az az, hogy veszek egy külön füzetet, egy éves határidőnaplót ha úgy tetszik, amit csak a pénzügyeimnek szentelek. Ez nagyon fontos, hogy számon tudjak követni mindent. Először is, összeírom mindig, hogy mik a FIX KIADÁSaim minden hónapban, és azokra mennyit kell kifizetnem. Nálam ezek: albérlet, közös kassza, bérlet, Hópi ellátása, műszempilla, műköröm. Tudom, hogy ezeket minden hónapban biztosan ki kell fizetnem, így tudom, hogy ezek mennyibe kerülnek, ami ezen kívül megmarad, azzal kell gazdálkodnom a hónapban. Mint látszik, itt is vannak extra dolgok, nem mindenkinek van nyuszija, nem mindenki jár havonta szempillát és körmöt csináltatni, de kinek mi. Aznap, hogy megkapom a fizetésem, egyből be is teszem az albérletnek és a közös kasszának az összegét a közösbe, így a legfontosabb kifizetnivaló egyből le is van tudva. 

2. SPÓROLJ!

Miután kifizettem az előbb említetteket, jöhet a saját félre rakott pénzem. Minden hónapban egy adott összeget félreteszek magamnak. Igazából pontosan nem tudom mire spórolok, a két célom /álmom Disneyland és egy Burberry pénztárca. 

3. GAZDÁLKODJ OKOSAN!

Ha kifizettem mindent, az albérletet, a közös kasszát (amiből a hónapban ételt vásárolunk), és félre is tettem a pénzem, akkor nincs más dolgom, mint beosztani a maradékot ami van. Igyekszem minél kevesebbet költeni amúgy, és mindenből a legolcsóbbat veszem meg. Na jó, majdnem mindenből. 

4. AJÁNDÉKOZD MEG MAGAD!

Minden hónapban veszek magamnak valamit. Ez lehet cipő, ruha, ékszer, akármi, és nem feltétlenül olcsó. Nagyjából tudom mennyit költhetek el magamra, és azt általában ki is maxolom. Elvégre én azért dolgozom, hogy mindent megvehessek magamnak, amit szeretnék. Nem szoktam sok mindent vásárolni, általában egy vagy kettő dolgot veszek magamnak, de azok viszont minőségiek. Ne értsetek félre, ha amúgy meglátok valamit ami iszonyatosan tetszik, akkor is ha már vettem magamnak valamit, meg fogom venni, de akkor cserébe máshonnan "elveszek", például nem rendelek kaját mikor amúgy szeretnék, hanem főzök, de általában ritka, hogy túllépem a magamra szánt limitem. Általában a fizetésem 10%-át szoktam erre a célra fordítani, de ez néha több, néha kevesebb, attól függően mi éppen a szívem vágya.

5. ÍRJ KÖLTSÉGVETÉST!

Ez NAGYON fontos szerintem, és nekem nagyon sokat segített abban, hogy ne költekezzek túl. Minden egyes nap leírom a határidőnaplómba, ami külön erre van, hogy mennyit költöttem. Hónap végén összegzem, hogy mennyit költöttem pluszban ételre (mikor nem főztem, hanem ettem valahol), mennyit költöttem magamra, Hópira, utazásra, egyébre stb... Így minden hónap végén könnyedén ellenőrizni tudom maga, és látom, mire mennyit költöttem. 

Lehet mondani a fiatalabbaknak, hogy nem tudnak vigyázni a pénzre. Mert ez így is van. Egészen addig, ameddig nem saját magam kerestem meg a pénzt, vettem magamnak dolgokat, nem tudtam értékelni. Most mindenre amit én vettem úgy vigyázok mintha milliókat érne, nem viccelek. 

kuku.jpg88cf77153f3eeae9e618090258d7f0d4.jpg059d5c208b36319b3d47a2a05d5a78bd.jpg

Ennyi lett volna ez a bejegyzés, remélem tetszett! 

Találkozunk következő pénteken!

Vani xo ♥

ELÉRHETŐSÉGEK:
INSTAGRAM: vanesszahuszar
EMAIL: princessinquiry@gmail.com
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCUBbH0AxOxWh0XdUlW7bQYA
BLOG: http://vanesszahuszar.blog.hu/
FACEBOOK OLDAL: https://www.facebook.com/princessblogvlog/
PINTEREST: vanesszahuszar

A bejegyzés trackback címe:

https://vanesszahuszar.blog.hu/api/trackback/id/tr6814684700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása